ortopédiai szakrendelés

A RENDELÉS KEZELÉSEK CSÍPŐSZŰRÉSRE ONLINE BEJELENTKEZÉS ÁRLISTA ELÉRHETŐSÉGEK

A felnőttkori szerzett lúdtalp

Mi a tibialis posterior ín diszfunkció (PTTD) ?
PTTD  betegséget gyakran nevezik "felnőttkori  szerzett lúdtalp"-nak. Bár ez a betegség gyakrabban csak az egyik lábat érinti, néhány esetben kétoldali is lehet. PTTD általában progresszív, ami azt jelenti, hogy folyamatosan egyre rosszabb, különösen akkor, ha nem kezelik időben.
A tibialis posterior ín a láb egyik fő tartószerkezete, főleg járás közben. Tibialis posterior ín diszfunkció (PTTD) olyan állapot változása a tibialis posterior ínnak, ami lerontja azt a képességét, hogy támogassa a láb belső ívét. Ez  eredményezi a felnőttkotban kialakuló fájdalmas lapos lábat.

PTTD betegségOkai:
A  tibialis posterior ín folyamatos túlterhelése okozza a  PTTD-t. Tény, hogy az első tünetek általában olyan  tevékenységek mint a futás, séta, túrázás, vagy lépcsőzés után jelentkeznek.
Tünetek:
A tünetek közé tartozik a fájdalom a belboka alatt a lábon, ugyanitt  duzzanat, ellaposodik a belső  ív. A betegség előrehaladtával a tünetek változnak.

Később, amikor az ív már jobban lelapult, a láb és a lábujjak kezdenek fordulni kifelé, és a boka befelé „tekeredik” járáskor. Ilyenkor már nem tud a beteg az érintett lábbal lábujjhegyre állni.

Ahogy PTTD betegség halad előre, a fájdalom jobban a bokára lokalizálódik. Mivel ín elvesztette a funkcióját, ízületi gyulladások alakulnak ki a lábtő ízületeiben. Még súlyosabb esetben kialakul az előrehaladott arthrosis (ízületi kopás), ami a lábtő (boka)  ízületek elmerevedéséhez vezet

Mikor szükséges a műtét?
Abban az esetben, PTTD elhúzódó konzervatív kelésének ellenére a panaszok változatlanok és a folyamat halad előre, műtétre lehet szükség . A folyamat romlása az úgynevezett FDL transzfer  műtéttelFDL transzfer
és sarokcsont eltolással megállítható, lassítható.
 A lábtő elmerevítése

A már fájdalmas és merev ugróízületek esetén, csak azok elmerevítése jöhet szóba.

A műtétek után 12 hét rögzítés szükséges!!

A felnőttkori  szerzett lúdtalp
A felnőttkori szerzett lúdtalp
Mi a tibialis posterior ín diszfunkció (PTTD) ?
Ultrahangos csecsemő csípőszűrés
A csecsemők első csípőszűrésnek ideális időpontja az első hat hét, minél korábban látjuk a babát, annál biztosabb, hogy az észlelt betegség műtét nélkül gyógyítható.
A vizsgálat rövid, a babát semmilyen kellemetlenség nem éri!
Lökéshullám terápia
Hatékony és mellékhatás mentes fájdalom csillapítás
Rendelő címe:
9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác u. 4-6.
Térkép és útvonaltervezés hozzánk
Bejelentkezés telefonon:
Hétköznapokon 08.00 - 17.30

A RENDELÉS

Magamról
KEZELÉSEK

Mozgásszervi ultrahang vizsgálat
A gyermekkori "lúdtalp" kezelése
Ultrahangos csecsemő csípőszűrés
Lökéshullám terápia
Hyaluronsavas ízületi injectio
Lábsebészet
Egynapos sebészeti lehetőség
Dongaláb kezelése
Gerincferdülés, Scheuermann betegség gondozása
Achilles ín kezelésének egy lehetősége
Saját vérplazma terápia
Protézis műtétek
A Denevér ágy
CSÍPŐSZŰRÉSRE ONLINE BEJELENTKEZÉS
ÁRLISTA
Copyright © 2013. Minden jog fenntartva.