ortopédiai szakrendelés

A felnőttkori szerzett lúdtalp

Mi a tibialis posterior ín diszfunkció (PTTD) ?
PTTD  betegséget gyakran nevezik "felnőttkori  szerzett lúdtalp"-nak. Bár ez a betegség gyakrabban csak az egyik lábat érinti, néhány esetben kétoldali is lehet. PTTD általában progresszív, ami azt jelenti, hogy folyamatosan egyre rosszabb, különösen akkor, ha nem kezelik időben.
A tibialis posterior ín a láb egyik fő tartószerkezete, főleg járás közben. Tibialis posterior ín diszfunkció (PTTD) olyan állapot változása a tibialis posterior ínnak, ami lerontja azt a képességét, hogy támogassa a láb belső ívét. Ez  eredményezi a felnőttkotban kialakuló fájdalmas lapos lábat.

PTTD betegségOkai:
A  tibialis posterior ín folyamatos túlterhelése okozza a  PTTD-t. Tény, hogy az első tünetek általában olyan  tevékenységek mint a futás, séta, túrázás, vagy lépcsőzés után jelentkeznek.
Tünetek:
A tünetek közé tartozik a fájdalom a belboka alatt a lábon, ugyanitt  duzzanat, ellaposodik a belső  ív. A betegség előrehaladtával a tünetek változnak.

Később, amikor az ív már jobban lelapult, a láb és a lábujjak kezdenek fordulni kifelé, és a boka befelé „tekeredik” járáskor. Ilyenkor már nem tud a beteg az érintett lábbal lábujjhegyre állni.

Ahogy PTTD betegség halad előre, a fájdalom jobban a bokára lokalizálódik. Mivel ín elvesztette a funkcióját, ízületi gyulladások alakulnak ki a lábtő ízületeiben. Még súlyosabb esetben kialakul az előrehaladott arthrosis (ízületi kopás), ami a lábtő (boka)  ízületek elmerevedéséhez vezet

Mikor szükséges a műtét?
Abban az esetben, PTTD elhúzódó konzervatív kelésének ellenére a panaszok változatlanok és a folyamat halad előre, műtétre lehet szükség . A folyamat romlása az úgynevezett FDL transzfer  műtéttelFDL transzfer
és sarokcsont eltolással megállítható, lassítható.
 A lábtő elmerevítése

A már fájdalmas és merev ugróízületek esetén, csak azok elmerevítése jöhet szóba.

A műtétek után 12 hét rögzítés szükséges!!

Rendelő címe:
9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác u. 4-6.
Térkép és útvonaltervezés hozzánk
Bejelentkezés telefonon:
Hétköznapokon 08.00 - 17.30

Copyright © 2013. Minden jog fenntartva.